یادداشتی در باب رادیکال آوانگاردیسم و مساله‌ی تکنیک سینمایی

اگر از عناصر زیبایی شناسی سینما، سه عنصر اساسی را که مختص به سینماست جدا کنیم، این سه عنصر بدون شک شامل تدوین، حرکت دوربین و قاب بندی می‌شود. در مرحله بعد اِلمان‌های نیمه‌سینمایی را داریم که خود شامل طراحی صحنه (مشترک با تئاتر، پیتر وولن در نظریاتش در باب نظریه‌ی مولف، یکی از اصول اساسی این دیدگاه را مساله‌ی صحنه‌آرایی مولف می داند)، نوع روایت (مشترک با ادبیات) و بازیگری(مشترک با تئاتر) است

 منظور من در این یادداشت از تکنیک و تکنیک‌گرایی بدون شک چیزی غیر از فرمالیسم، ساختار و محتواست. منظور استفاده از ابزار تکنیکی سینماست.

ادامه مطلب

فیلم هدیه از سمنان به جشنواره بین المللی راه یافت

فیلم کوتاه "بی پناه" در جشنواره کشوری مقام اول را کسب کرد

نگاهی به ژانر تاریخی - مذهبی در سینمای ایران

مشترک ,سینماست ,عنصر ,سه ,اساسی ,مساله‌ی ,مشترک با ,سه عنصر ,بدون شک ,در باب ,با ادبیات

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

حکمت اول (The First Wisdom) برنامه نویس کابینت آشپزخانه کلاسیک رونق تولید ملی و وظیفه دانش آموزان در قبال رونق تولید ملی تدریس خصوصی توسط رتبه های زیر 100 کنکور سراسری صنایع و دستگاه های بسته بندی فروش اقساطی آیفون غرب شناسی غزنوی سبک دل